Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik duidelijk maken op stage dat ik er ben om te leren?

Zogenaamde profesionele pm-ers die geen feedback weten te geven, praten op een hoge toon met elkaar over mij wanneer ik even weg ben, dat hoor ik naturlijk.. Ik ben niet iemand die snel wat zegt maar dit is ook best kwetsend voor mij.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Neem de houding aan van dat zij daarin van jou te leren hebben. Jij als stagiaire die hun kan bijbrengen hoe ze begeleidend met jou om kunnen gaan. Dus wat wil je weten, waarom heb je feedback nodig, hulp.
Misschien heb je t liever anders, maar zo is de situatie. Dus dealen, of klagen. Doe dit niet hoogdravend (vechtend) maar vanuit je kwetsbaarheid.

;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Verander van stage, soms klikt het gewoon niet. Die mensen op andere gedachten brengen is niet makkelijk.

Je kan ook natuurlijk naar je eigen fouten kijken en proberen jezelf te verbeteren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bespreek het met je stage/schoolbegeleider. Je kan er best wat van zeggen, als zij over je praten kan je zeggen wat je niet bevalt. En dat je je daar niet thuis voelt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben zelf stagebegeleider. Ik ga er altijd van uit dat een stagiaire er is om te leren. Ik bespreek met mijn stagiairs wanneer ze er klaar voor zijn om iets uit te voeren een schoolopdracht of zo. Wanneer collega's of andere praktijkbegeleiders er van uit gaan dat een stagiair iets kan uitvoeren als een professional dan zijn er hoge verwachtingen en dus wel of niet besproken. Wanneer het wel besproken is en de stagiaire het ook als een leerdoel heeft geformuleerd dan mogen we het ook verwachten zij het in een bepaalde fase....
Als het niet is besproken dan is de stageplek niet professioneel en houdt weinig of geen rekening met het stagebeleid. In ons protocol staat precies in welke fase een stagiaire na een bepaalde tijd kaan zijn...
De neerbuigende of niet op gelijke voet behandeling van een stagiair vind ik rond uit onprofessioneel! Verder als een stagiair zelf bijdehand of zich niet aan het protocol of niet professioneel wenst te zijn wil ik het snel bespreekbaar maken in het hele team.
De leerfase , observerings fase en uitvoeringsfase zijn belangrijke punten voor het vormen en opleiden van een stagiaire. Als een stagiaire ervaart dat hij of zij niet serieus wordt genomen moet er een vertrouwens persoon zijn die een klacht of dergelijke in behandeling neemt. Als de stagiair het niet aandurft om zijn of haar mening te geven dan is naar mijn idee de stageplek niet veilig genoeg....
Soms is het ook zo dat een stagiaire moet leren om feedback te geven. Het geven van feedback is ook heel moeilijk maar het hoort bij de professionele ontwikkeling vorming van de toekomstige collega....
Ik raad de stagiair aan om in informele gesprekken bruggen te slaan, werk of niet werk gerelateerde vragen stellen, open leerhouding te hebben. Daarnaast in formele gesprekken aangeven in welke fase hij/zij zich bevind.
Maar ook weer de open leer houding laten zien en waar nodig ook aangeven welke initiatieven hij / zij al heeft late zien. Ook vragen of de collega of praktijkbegeleider het heeft waargenomen.
succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding