ben je verplicht een studieovereenkomst te tekenen?
Mijn werkgever heeft via een wva regeling een cursustraject van +/- 10 maanden opgezet. De deelname hieraan is min of meer verplicht gesteld. Een van de voorwaarden om gebruik te kunnen maken van de wva subsidie is dat er een studieovereenkomst is opgesteld. Dit is ook gebeurd, maar hierin is ook een terugbetalingsvoorwaarde bij vrijwillig vertrek gedurende het eerste jaar opgenomen (2000 terugbetalen) en ook nog een regeling dat bij vrijwillig vertrek na het eerste jaar per maand 1/24e deel moet worden terugbetaald van het restant van de cursuskosten . Dus als ik na 6 maanden wegga met ik 18 x 1/24e van 1800 terugbetalen.
Voor de duidelijkheid, ik heb een vaste aanstelling, ben niet van plan om weg te gaan, en wil ook zeker bijleren om me te verbeteren (is overigens een herhaling van een training die ik bij dezelde werkgever eerder heb gevolgd, zónder studie-overeenkomst). Maar het voelt zo.......eigenaadig.
Ps. Graag aalleen juridisch onderbouwde antwoorden.
Toegevoegd na 1 minuut:
Sorry voor enkele kleine typefoutjes. Is getypt op een telefoon, kleine toetsen, dikke vingers dus...
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.