Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke beroepen in de Techniek verdienen gemiddeld meer dan 2000 euro netto?

En dan vooral Beroepen waar je met je handen moet werken.
Mijn zoon moet nu kiezen voor een beroeps sector, en wil iets in de Techniek doen.

Namens hem stel ik aan jullie de vraag of jullie misschien enkele beroepen in de techniek kennen die gemiddeld meer dan 200 euro Netto verdient.

Mochten deze niet bestaan, gelieve dit graag aan te geven in uw antwoord.

Bij voorbaat dank.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

een goed lasser kan wel 50K per jaar halen. Electricien is ook een goede, danwel loodgieter
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Technisch ontwikkelaar, bijv van computers
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als autotechnicus verdien je ook heel aardig maar niet echt als beginneling je begint als 'hulpmonteur' o.i.d maar toch je wordt niet slexcht betaald ga zelf eens na wanneer je auto wegbrengt naar een 'dealer' is bekend dat je meer betaald aan het uurwerk circa 25€ p/uur succes met de keuze!

Toegevoegd na 1 minuut:
ik zie is wel erg kort door de bocht met dit antwoord maar ik zou zeggen doe een beetje research is het wel waard
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zou hij niet beter kijken naar wat hij graag doet en waar hij goed in is? Je tegen heug en meug naar het werk slepen om die 2000E netto te krijgen is ook niet alles.

Bij geen enkel beroep waarbij je met je handen werkt verdien je direkt als je van school komt 2000E netto, met een HBO opleiding is het startsalaris Bruto 1700-2000E, met een MBO beroepsopleiding is dat al minder, zie bron voor voorbeelden van startsalarissen.

In loondienst hoef je in de handenarbeidsector niet op 2000E netto te rekenen. Misschien als ZZP-er als je een veelgevraagd beroep hebt (stucadoor, loodgieter) en erg goed bent.

Gezien je vraagstelling krijg ik de indruk dat je totaal geen idee hebt van wat normale salarissen zijn dus ik heb er ook een link over salarissen bijgeplakt. Het modaal bruto maandinkomen (modaal is niet gemiddeld maar het meest voorkomend) staat op 2325E bruto.
De bruto/netto bedragen staan in beide bronnen vermeld
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben Engineer, verdien meer dan 2000 netto, maar dan werk ik al 20 jaar bij de baas, heb ik meer avondstudie dan dagopleiding gedaan en leer nu nog.
Tevens ben ik 41 jaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding