Mag een werkgever de uitbetaling van het loon steeds later betalen? (zie verdere uitleg)
Ik werk nu bijna 12 jaar bij de zelfde werkgever.
In het begin dat ik er kwam werken betaalde mijn werkgever mijn loon op de 21e van de maand uit.
Destijds ging ik op mezelf wonen en heb bij verschillende instanties afgesproken dat een automatisch incasso op de 21e van de maand uitgevoerd mag worden.
Nu bijna 12 jaar later heeft mijn werkgever de uitbetaling van het loon over de jaren heen steeds verschoven.
Nu is het al zo dat ik mijn loon pas de 26e (of soms in ergere gevallen de 27e) van de maand ontvang.
De afgesproken automatische incasso's lopen wel gewoon door,waardoor ik op sommige momenten erg in het rood sta (wat ik officieel niet eens mag en kan bij mijn bank),natuurlijk word dat een paar dagen wel weer recht getrokken door de storting van mijn loon,maar ik betaal er wel rente over.
Ik vind dit erg vervelend,en de instanties waar ik destijds een afspraak bij gemaakt heb kunnen de datum van de afgesproken incasso ook niet (steeds) veranderen.
Mijn vraag aan jullie is;mag een werkgever de uitbetaling van het loon steeds uitstellen?
Het is vorig jaar zelfs voorgekomen dat mijn loon pas na de kerstdagen op mijn rekening had staan,ook er vervelend.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.