Heb je recht op een Wajong uitkering als wel gewerkt hebt? Arbeidsongeschikt geworden voor 17e jaar, wel studie voortgezet, nu 25 jaar.
Op de middelbare school ben ik misbruikt, waarna ik PTSS heb ontwikkeld. Nooit is mijn leven van een leien dakje gegaan, laten we het zo zeggen. Ondanks alle problemen die ik heb/had heb ik wel mijn MAVO en een MBO opleiding weten af te ronden. Waarna ik een jaar therapie heb gevolgd en dus 'uit de running' was en een bijstands uitkering kreeg.
Daarna ben ik gaan werken, nooit heb ik het aangekund fulltime te werken. Altijd psychische klachten gehad. Maar je moest maar 'normaal' zijn en doorgaan. Op toen mn huidige werk hield ik het niet meer uit en ben ik gaan zoeken naar een werken/leren opleiding omdat ik ondertussen op mezelf woonde (wat ook niet altijd gemakkelijk is).
Ondertussen ben ik bezig aan een 3e opleiding, 2 anderen heb ik voortijdig moeten afbreken omdat ik het gewoon niet aan kon. Dit keer herhaald deze situatie zich weer. Op dit moment zit ik met een ernstige depressie thuis, heb achterstand op mijn studie en zie niks meer zitten.
Kan ik met hulp van GGZ eventueel aantonen dat ik al die tijd gedeeltelijk arbeidsongeschikt was en om die reden recht hebben op een Wajong? Want werken, trek ik gewoon niet en maakt me compleet kapot.
Ik zit genageld aan de grond, compleet de weg kwijt met 0,0 % verstand van de wetgeving rondom dergelijke zaken.
Kan iemand mij hier wellicht antwoord op geven?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.