c1000, ontslagen wegens te langzaamwerken mag dat ?
ik zat nog in me proef periode van 2 maanden ik had net 1 maand fulltime gewerkt van 8 tot 5, vandaag krijg ik te horen dat ik te langzaamwerk en dat zij mij daar door ontslaan. ik snap er helemaal niets van. ik werk goed ik ben niet de snelste maar ik zet het wel netjes en goed op datum neer. vandaar mijn vraag mag dat ?
4.2K
4.2K keer bekeken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ok bedankt voor alle antwoorden, ik baal er erg van omdat het zo opeens was. zonder waarschuwing of iets dergelijks ik had echt het gevoel dat ik goed me werk deed. ach ja niets aan te doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk baal je hiervan! Ontslag is nooit leuk, zeker niet als je het niet aan zag komen, en als je je hebt ingezet om zo goed mogelijk je werk te doen. Hoewel een werkgever je in je proeftijd zonder opgaaf van redenen mag ontslaan, is het best wel lomp om niet te laten weten aan een nieuwe werknemer dat je niet tevreden bent over het werk. Je baas had je toch tenminste kunnen laten weten dat hij ontevreden was over je werktempo, zodat je dat eventueel aan had kunnen passen. Helaas voor jou mag je baas je tijdens je proeftijd zomaar ontslaan, ook al had hij het wat netter kunnen aanpakken door je in elk geval te laten weten wat er speelde. Het is erg vervelend als dit zo rauw op je dak komt. Hopelijk vind je snel ander werk, waar je baas wél tevreden over je is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dankje wel, het kwam ook zo maar uit het niets. ik was gewoon lekker aan het werk en had er ook plezier in en ik word naar het kantoor geroepen en ze zeggen ja je werkt niet snel genoeg je hoeft morgen niet meer te komen. de echte baas is op vakantie en dit waren 2 managers, ik wil het van de echte baas horen ik vind dit zo raar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Woodknight, had je al een volle maand werken er op zitten? En was er sprake van een jaarcontract? Bij een jaarcontract schrijft de wet voor dat de proeftijd maar 1 maand mag duren. Ook al staat in de CAO dat er 2 maanden proeftijd is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het met je te doen, Woodknight. Dit is nou niet bepaald een nette manier van met je personeel omgaan. Helaas zie je vaak bij die onderbaasjes dat ze misbruik maken van hun macht.. (Ik heb zelf ook in de c1000 gewerkt, mijn echte baas was aardig, maar de manager deed er alles aan om te laten merken 'wie de baas was')
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@stellalala
ik had een contract voor een half jaar. en ze hebben mij na 1 maand en 3 dagen ontslagen. zelf heb ik het gevoel dat ik alleen maar ben ingezet voor de feest dagen omdat het zo druk was daarna was het zo rustig dat er soms gewoon niet zo veel te doen was. ik baal er van had net lekker me draai gevonden daar leuke mensen ontmoet zelfs me collega's waren flabbergasted en konden het niet geloven dat ze mij hadden ontslagen. en dan geven ze als smoes dat ik te langzaam vakken vulde. ik was niet sneller of langzamer dan mijn collega's. ik vind het maar raar nog steeds. zit er mee in me maag. @Lotte18
ik had het zelfde gevoel met de 2 managers dat ze mij niet mochten ze waren erg streng voor me en deden om veel moeilijk als ik ze wat vroeg liepen ze gewoon weg. ik dacht steeds van wat is dit nou mogen ze mij niet of zo. blijkbaar niet anders was ik daar vast nog wel. ook hadden ze 1 dag voor mijn ontslag één nieuwe jongen aangenomen. jonger dan mij waarschijnlijk was ik te duur met mijn 22 jaar. ik kreeg overal de schuld van zelfs van één winkelwagen vol overdatum spullen, met datums ver voordat ik daar zelfs werkte. ze zieden dat ik niet goed me werk deed. ach ik moet het gewoon maar accepteren ik kan er niets aan doen meer maar vind het wel erg jammer.
ik had een contract voor een half jaar. en ze hebben mij na 1 maand en 3 dagen ontslagen. zelf heb ik het gevoel dat ik alleen maar ben ingezet voor de feest dagen omdat het zo druk was daarna was het zo rustig dat er soms gewoon niet zo veel te doen was. ik baal er van had net lekker me draai gevonden daar leuke mensen ontmoet zelfs me collega's waren flabbergasted en konden het niet geloven dat ze mij hadden ontslagen. en dan geven ze als smoes dat ik te langzaam vakken vulde. ik was niet sneller of langzamer dan mijn collega's. ik vind het maar raar nog steeds. zit er mee in me maag. @Lotte18
ik had het zelfde gevoel met de 2 managers dat ze mij niet mochten ze waren erg streng voor me en deden om veel moeilijk als ik ze wat vroeg liepen ze gewoon weg. ik dacht steeds van wat is dit nou mogen ze mij niet of zo. blijkbaar niet anders was ik daar vast nog wel. ook hadden ze 1 dag voor mijn ontslag één nieuwe jongen aangenomen. jonger dan mij waarschijnlijk was ik te duur met mijn 22 jaar. ik kreeg overal de schuld van zelfs van één winkelwagen vol overdatum spullen, met datums ver voordat ik daar zelfs werkte. ze zieden dat ik niet goed me werk deed. ach ik moet het gewoon maar accepteren ik kan er niets aan doen meer maar vind het wel erg jammer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rot voor je, Woodknight. Maar zie het positief: zoek beter werk! Je bent het niet waard om als een stuk vuil behandeld te worden. Echt hoor, zo mochten blij zijn dat jij dit nog pikte!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.