Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Vanaf 30 jaar ben je bij een sollicitatie al snel te oud,met het minimumloon verdien je toch hetzelfde als iemand van 23?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat ligt er maar net aan. Voor profvoetballer kan ik me dat wel voorstellen, en net zo goed in de supermarkt waar je moet concurreren met minimum jeugdloon. Maar voor een 'normale' baan lijkt me dat 30 jaar nooit een bezwaar mag zijn.

Overigens, helemaal los daarvan, het mag natuurlijk helemaal niet dat je gediscrimineerd wordt op leeftijd.
(Lees meer...)
itsme
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

klopt, bij bijv. een vacature voor een baan staat er ook minimumloon per leeftijd, en dat gaat tot 23.
je kan heus wel solliciteren na je 30e, ik ken iemand die is ontslagen door de crisis, is 45 jaar en heeft gesolliciteerd bij 2 bedrijven, is 2 maanden na zijn ontslag aangenomen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Daar heb je gelijk in maar als je 30 jaar bent heb je al de nodige werkervaring opgedaan of de nodige studies gevolgd en dat maakt je duurder.. de meesten zullen dan geen genoegen nemen met een minimum loon..Accepteer je het wel en vind je een werkgever die je wel wil aannemen weet dan dat hij een risico neemt omdat een ander bedrijf je waarschijnlijk meer kan betalen en dat je dan direct weer weg bent.. er zijn er maar weinig denk ik, die dat aan willen gaan...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kan het je niet verbeteren...

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding