Kun je met een 0-uren contract een woning huren?
Ik zie dat de vraag al eerder is gesteld maar er is nog niet echt een antwoord op. Het zit namelijk zo: Ik zou willen weten of je een woning zou kunnen huren als je kunt aantonen dat je langer dan 2jaar gemiddeld 24uur per week heb gewerkt en dus eigenlijk voldoende inkomen hebt, maar geen vast aantal contractturen. Het gaat om een 0-uren contract voor onbepaalde tijd er zijn tegenwoordig veel bedrijven die alleen nog maar aan 0-uren contracten doen waarbij je dus zelf kan inroosteren en diensten ruilen en eventueel meer of minder uren mag werken dan je gewend bent. Het is dus zo dat sommige mensen alleen altijd 26uur werken en in een examenperiode iets minder maar niet dat je totaal netto inkomen dan daardoor onder de 1000 euro is (het bedrag dat je minimaal moet hebben voor een woning).
In geval van ziekte krijg je bij ons (heb ik gehoord)wel betaald naar het gemiddelde aantal uren dat je de laatste 4 weken (ofzoiets) hebt gewerkt. Ik ben zelf nog nooit zodanig ziek geweest dat ik niet kon werken, ik kan hierover niet uit ervaring spreken.
Ik hoor graag of iemand er verstand van heeft en mij meer uitleg kan geven.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.