Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe motiveer ik mij om (tijdelijk) werk te doen, wat ik totaal niet leuk vind?

Hoe motiveer je jezelf dus om tóch te werken, tóch door te zetten, ook al vind je het werk dat je doet (ook al is het tijdelijk) totaaaal niet ziet zitten?

Toegevoegd na 4 uur:
Wat extra de-motivatie:

Als ik binnen 3 maanden stop, moet ik mijn salaris (onder het mom van; training terug betalen, terug betalen.
Ik heb nog niks gekregen. Ik denk dat het er dik inzit dat ik binnen 3 maanden stop..en dat kost veel geld..

What to do :\

Toegevoegd na 1 dag:
Mensen, het is opgelost. Ik heb ervoor gekozen om de toets (waarbij ik wel of niet zou slagen = wel of niet blijven) slecht te maken zodat ik er wél uit zou liggen, maar geen opleidingskosten hoef te betalen.
Nu dus zoeken naar tijdelijk werk tot februari, dan ga ik namelijk weer terug naar school.

Bedankt voor alle reacties en antwoorden!!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Ik doe in mijn vakantiedagen ongeschoold vakantiewerk. Verdient voor mijn leeftijd goed, maar mijn persoonlijke capaciteiten liggen veel hoger (gaf de chef ook aan bij mijn laatste gesprek, maar dit wist ik zelf ook best.)

Wat ik dus doe tijdens deze periode zijn 2 dingen:
- Verstand op 0 en gewoon me werk doen. Ik verdien me centen en heb geen gezeur aan me kop.
- Ik kijk om me heen en ben blij dat ik dit werk niet me hele leven hoef te doen.

Vooral uit het laatste put ik energie.

Toegevoegd na 1 minuut:
Economisch gezien kun je dus ook beter even je werk "afmaken." Soms is het een kwestie van door de zure appel heen bijten om het vervolgens beter te krijgen.

Als je nu stopt, ga je misschien wel 2 maanden voor niets werken, lijkt me nou ook weer niet iets wat je wilt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Zijn er dingen in je werk, die bij kunnen dragen aan je ontwikkeling (op lange termijn)?

Als dat zo is, dan draagt het ook bij aan het vinden van een wél leuke baan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door te beseffen dat je door deze 'rotbaan' je eigen rekeningen kunt betalen en niet van anderen afhankelijk bent.
Wees hierdoor trots op jezelf. Je verdient het letterlijk en figuurlijk.
Alles wat je nu aanneemt zal uiteindelijk leiden tot een betere baan en levensstijl.
Sterkte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het tijdelijk is dan je verstand op nul en gaan.......
Zoek leuke dingen in je werk, bv je collega's of bedenk voor jezelf een uitdaging in wat je doet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij heeft het over tijdelijk, dan bof je nog.
Er zijn miljoenen mensen die voor altijd zo,n baan hebben.
(als je al een baan heb) we moeten toch aan het eten
blijven toch?.
Vooruit herpak je zelf.aan de slag,wie weet vind je
dit over 4 weken wel een wereld baan.
Succes
13 jaar geleden
Los van het feit dat ik niet zo goed snap waarom je gesolliciteerd hebt naar een baan waar je niks aan vindt, zou ik proberen het positief te gaan benaderen.
* Op je CV staat het altijd goed dat je aan het werk bent geweest in de periode tussen twee opleidingen
* Een opleiding bij die baan staat óók goed op je CV
* Als je het werk niet leuk vindt zijn er in ieder geval collega's. Daar zijn vast mensen bij waarmee je het goed kunt vinden.
* Je salaris (waar je eventueel best zonder kunt, lees ik) direct apart zetten op een rekening, zodat je -als je tòch stopt met je baan- het salaris gewoon direct terug kunt betalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien een vreemde vraag maar begreep dat je er net werkt, dan gelijk een opleiding erbij.
wat voor contract heb je getekent en wat voor werkzaamheden zijn het.
want bij elk soort contract behoort een wettelijke proefperiode waarin jij als werkgever het contract kunnen beeindigen.

en heb je er ook daadwerkelijk voor getekend dat ze je loon mogen inhouden ivm de opleiding?

staat de opleiding ook zwart op wit op papier en is het erkent?

als bovenstaande namelijk niet gebeurd is of niet zo is dan kunnen ze dat namelijk nooit doen.
ben zelf manager in een bedrijf dus als je vragen hebt pm me dan even.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door blij te zijn dat je werk hebt!
Er zijn massa's mensen die zich enorm inzetten om een baan te vinden, zonder resultaat, jij hebt werk, ben er blij mee.
Ook al is het niet je droombaan, zet je voor 100% in en wees blij dat je je hand niet hoeft op te houden,
gedraag je niet langer als een verwend kind, ga ervoor,
laat zien dat je de baan waard bent...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenlijk zijn er dus drie keuzes:

1. Je werkt minimaal 3 maanden bij dit bedrijf. Je kunt daarna eventueel stoppen en aan je studie beginnen, en je hoeft geen trainingskosten te betalen.
2. Je stopt na een maand of twee en betaalt een trainingsboete (dit zou een vast bedrag moeten zijn, niet zomaar je salaris...)
3. Je stopt nu direct en hoeft geen salaris terug te betalen.

Ten eerste zou ik uitzoeken hoe dat exact zit met die boete bij stoppen vanwege je training. Meestal is dat namelijk een vast bedrag ipv het terugbetalen van je salaris. Dat zou inhouden dat als je na een week stopt dat je mogelijk zelfs een boete moet betalen.

Je motiveert jezelf door te werken aan een doel wat je aan het hart gaat. Dat kan zijn dat je geld wilt verdienen. In dat geval ga je per dag of week bijhouden hoeveel geld je binnenkrijgt. Daar kun je dan je motivatie uithalen.
Wordt je gemotiveerd doordat je je goed (of juist slecht) voelt over je zelf benadruk dit dan. Vind je van jezelf dat je een doorzetter bent? Of wil je dit juist zijn? Pak dit dan aan als bewijs dat je het wel bent. Bewijs elke dag aan jezelf dat je die doorzetter bent. Dat je wel ergens het beste van kunt maken.
Ook aan andere mensen vertellen dat je het wel gaat doen, dat je er echt mee doorgaat helpt.
Daarnaast, in dit geval, hoe langer je het volhoudt, hoe meer gemotiveerd je wordt. Want, je hebt er steeds meer bij te verliezen door wel te stoppen.

Oftewel, hup aan de slag! Gewoon gaan. Je bent pas net begonnen, misschien wordt het nog wel beter. Bovendien zo makkelijk geef JIJ toch niet op? Ik verwacht beter van je!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing