Op wat voor baan kan ik later rekenen met mijn huidige opleiding, en tussen wat voor soort mensen kom ik terecht? (EDI HvA)
Ik volg op dit moment de opleiding Engineering, Design and Innovation op de Hogeschool van Amsterdam. Dit is eigenlijk een stuk bouwkunde, elektrotechniek en technisch tekenen in een opleiding. Ik zit ondertussen in mijn tweede jaar, maar begin te twijfelen of deze opleiding wel echt in mijn straatje past. Ik denk dat dit mij een stuk duidelijk wordt als ik een duidelijk antwoord heb op wat ik later echt kan gaan doen met deze opleiding. Ik hou meer van uitvoerende taken dan onderzoeken wat het wel lastig maakt omdat HBO'ers vaak toch een wat meer onderzoekende taak krijgen. Is er hier een persoon afgestudeerd in (ongeveer) deze richting en kan die mij vertellen wat ik kan verwachten? Op mijn huidige opleiding zitten niet de meest sociale mensen, terwijl ik zelf wel heel sociaal ben en graag praat met mensen. Zal ik hier in het werkveld later ook problemen mee houden of zal ik daar wel makkelijk in contact komen met de mensen die graag praten over zaken buiten de techniek?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.