Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat betekent het als een werknemer geadviseerd wordt te werken in een emotioneel conflictvrije werkomgeving om uitval te voorkomen ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Conflicten betekenen ruzies/onenigheid en emotioneel is het oproepen van gevoelens. Dus dan zou een emotioneel conflictvrije werkomgeving zoiets betekenen als een omgeving waarbij de werknemer niet in de situatie geplaatst wordt waarbij hij geconfronteerd wordt met emotioneel belastende spanningen en confrontaties.

Ik snap de toevoeging emotioneel niet helemaal omdat dat heel veel te maken heeft met de betreffende persoon. Wat de ene emotioneel vindt, hoeft de ander helemaal niet emotioneel te vinden. Mij lijkt dit geen objectieve benaming van een soort werkomgeving. Conflictvrij wordt wel vaker gebruikt. Dit betekent dan meestal geen klantencontacten, geen collega's en geen tijdsdruk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als ik het goed lees komt er nog al wat pestgedrag voor op de werkvloer, pestgedrag richting diegene waarover dit advies is uitgebracht.

Om uitval te voorkomen dienen zowel de werkgever als de werknemer er voor te zorgen dat de conflicten (pestgedrag) op de werkvloer verdwijnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing