Is dit een vorm van oncollegialiteit?
Mijn collega stuurt een aantal collega;s een mail dat hij niet meer bereikbaar is en bedankt ons voor de samenwerking. Vervolgens bel ik hem en er blijkt een arbeidsconflict te zijn. Het wordt mij in vertrouwen verteld dus ik weet van niets. Dan komt er iemand van personeelszaken bij mij op de kamer werken en ik vraag haar niets vermoedend wat er met mijn collega aan de hand is omdat wij zo een raar mailtje hebben ontvangen. Hierop werd gereageerd of ik dat mailtje door wil sturen voor een dossier vorming. Omdat weigeren ook niet tot mijn functie hoort heb ik de mail gestuurd. Voel mij nu zo lullig tegenover mijn collega. Ik heb wel geuit dat ik dit niet prettig vind omdat ik dit niet een vorm van collegialiteit vind. De reden van de na vraag was omdat er door zijn afwezigheid geen werkzaamheden voortgezet konden worden. En omdat ik zgn van niets weet moest ik toch informatie over hoe nu verder. Voel ik mij nu terecht schuldig?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.