Hoe kan ik het beste dit mijn moeder vertellen? Zie uitleg.
Ik wilde eerst leerkracht worden, snel van afgezien. Toen kwam neuroloog paar jaar lang in m'n hoofd. Mijn moeder vond het geweldig dat ik zo'n studie wilde gaan volgen, vanwege haar verleden als verpleegster. Het was altijd haar droom dat 1 van haar kinderen arts ging worden. Ze vertelde het ook met trots tegen iedereen dat ik deze uitdaging aan wilde gaan en dat waardeerde ik ook.
Alleen, na het afgelopen jaar, denk ik eerlijk dat het ietwat te hoog gegrepen voor mij is. Ik ben absoluut geen ster in wiskunde; dat is erg zacht uitgedrukt. Bovendien ligt mij natuurwetenschappen ook niet zo goed. Ben gewoon bang dat het teveel gaat worden voor me, want als ik het wilde gaan doen; wilde ik het in België gaan volgen (wegens woning) en daar is het toegangsexamen al zeer zwaar. Nederlandse opleiding lag mij ook, waardoor ik weer contact kreeg met m'n moederland. Alleen, ik blijf erbij dat het misschien te hoog is. Opeens kwam ik uit op rechercheur en dit is echt een beroep waarvan ik zeg: Ja, dat trekt mij enorm!
Zie reactie voor verdere uitleg!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.