Wat zet je in de inleiding van een sollicitatiebrief? Zie uitleg.
Mijn nicht werkt als interieurverzorgster in een verzorgingstehuis. In verband met bezuinigingen van het verzorgingstehuis, stopt haar werkgever op korte termijn met het leveren van haar diensten. Het verzorgingstehuis heeft zelf "haar eigen schoonmaakpersoneel" in dienst.
Nu wil ik graag mijn nicht helpen bij haar sollicitatie. Zij heeft nl. de kans om naar dezelfde functie te solliciteren bij het verzorgingstehuis en moet zij een sollicitatiebrief in het postvakje deponeren van degene die zij erover heeft gesproken. Maar hoe begint zij haar inleiding van haar sollicitatiebrief? Het gaat in feite om een "interne" sollicitatie (zelfde pand, zelfde functie, andere werkgever), toch?. Wat kan zij in haar sollicitatiebrief zetten? Zij heeft ook nog eens geen relevante werkervaring, dan alleen maar het baantje bij haar huidige werkgever. Dus is het dan ook zinvol om er een CV bij te sluiten, gezien het feit je je huidige werkervaring al vermeld in de sollicitiebrief?
Ik vroeg mij het even af.. Ik ben alleen bekend met sollicitaties naar aanleiding van vacatures :-$
Alvast bedankt voor jullie hulp! :)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.