Mag je ontslagen worden omdat je je ziekmeldde (zie uitleg)???
Ik werd wisselende tijden. Ik had dinsdag avond gewerkt, terwijl ik heel erg misselijk was, hoofdpijn had en gelukkig nog net niet moest overgeven. Gisteren (vrijdag) had ik dit weer tijdens het werken. Vannacht heb ik 2 of 3 keer overgegeven en de misselijkheid en beroerdheid was alleen maar erger. Ik moest om 7 uur beginnen, en ik begon om half 7 met bellen. Uiteindelijk kreeg ik iets over 7 iemand aan de telefoon. Ze zei dat ik wel erg laat was met afbellen, en dat ze mensen nodig hadden dus ik MOEST komen. Ik had geen zin om al overgevend klanten aan te spreken, of met een griep aan verse producten te zitten, dus ik zei dat ik me ziek meld en daarbij bleef. De persoon die ik aan de telefoon had is gewoon een collega, niet veel ouder dan ik. Ze zei dat ze het helemaal had gehad met mij omdat ik nu niet wilde werken (omdat ik ziek was en de hele nacht wakker heb gelegen) en omdat ik de dag ervoor (vrijdag) het niet trok om dozen van 20 a 30 kg boven mijn hoofd te tillen om vervolgens op een klein plankje te zetten..Ze zei dat ze zou zorgen dat de filiaalmanager mij zou bellen hierover, want ze as het spuugzat.
Voor dit voorval, mag ik dan ontslagen worden?? Of sta ik in mijn recht omdat ik me zelf ziek heb gemeld?
Toegevoegd na 27 seconden:
werd* is werk*
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.