Welke juridische consequenties kunnen er voor mij zitten aan het onder druk zetten van mijn ex-werkgever?
Een jaar of 4 geleden nam ik na een jaar lang door een nieuwe manager te zijn heel getreiterd ontslag bij een werkgever. Ik heb altijd geweten dat er discriminatie (ik ben donker) in het spel was maar kan en kon dit niet bewijzen. Daar was het te subtiel en impliciet voor.
Ik had voor hij kwam nooit problemen op mijn werk. De eerste week na zijn installatie merkte ik al dat ik niks goed kon doen. Ik heb van alles gedaan om escalatie uit de weg te gaan (dat is gelukt) en heb uren overgewerkt om zo min mogelijk kritiek te krijgen.
Ik heb het een jaar uitgehouden en heb toen (ook op advies van collega's en anderen) ontslag genomen.Ik was opgebrand waardoor ik op mijn nieuwe baan ben ontslagen toen ik dat aangaf. Dit heeft mij in grote financiele problemen gebracht. Ik heb wraak gezworen en wil graag dat hij (en het team) een training volgen op het gebied van rassendiscriminatie.
Ik heb al een woedende brief klaarliggen voor de districtsmanager/PZ/ en de manager zelf..
Ik wil, als zij niet meewerken, de hele zaak in de krant laten zetten ofzo..welke juridische consequenties zijn voor mij hieraan verbonden?
Toegevoegd na 15 uur:
Ik had overigens toen ook een dossier aangelegd. Wel heb ik afscheidsmails van collega's waaruit blijkt dat ik ben weggepest in de trant van: hopelijk vind je iets waar je je meer op je gemak voelt.
ik noem het zelf onder druk zetten.. chantage is meer als ik al middelen heb om mee te chanteren... die heb ik nog niet....
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.