Ben ik verplicht mijn werkgever haarfijn uit te leggen wat ik heb in geval van ziekmelding? Zie uitleg.
Sinds kort werkt er een of ander wijf op ons hoofdkantoor dat nogal kapsones heeft. Tenminste zo klinkt ze aan de telefoon.
Ik heb afgelopen woensdag voor het eerst ziek gemeld, heb de griep flink te pakken. Ik moest haar toen echt tot in de details uitleggen wat ik mankeer etc. Ik voel me daar helemaal niet prettig bij! Voorheen ging dit ook niet zo. Ze deed net alsof ze m'n huisarts was.
Vanochtend meld ik me wederom ziek (dus de derde keer) en word ik afgekat. Het kwam bij mij over alsof ze me niet gelooft en tot slot VERPLICHT ze me om maandag weer te gaan werken. "Maandag ga je gewoon weer aan het werk."
Dit kan toch zeker zomaar niet of mag ze dit doen? En ben ik echt verplicht om haar alles uit te leggen?
Toegevoegd na 2 minuten:
Tot in de details uitleggen bedoel ik:
"O, hoe vaak heb je al overgegeven dan?"
"Wat neem je daar voor in?"
"Noem alle symptomen eens op?"
etc.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.