Kan mijn baas mij ontslaan?
Ik maak me zorgen over mn baan. Ik ben namelijk best vaak ziek. Heb zo'n 5 tot 8 ziekmeldingen per jaar(waarvan ik dan 1-3 dagen ziek ben).
De klachten zijn altijd het zelfde -misselijk, overgeven, buikpijn- Ben vaak naar de huisarts geweest, na veel onderzoeken heb ik waarschijnlijk ziekte van Crohn of gewoon erg gevoelige darmen. Heb nog nooit een ontsteking oid in mn darmen gehad(iig niet gevonden) dus volgens huisarts kunnen ze daarom niet de diagnose stellen van Crohn.
Ik 3 keer bij de bedrijfsarts geweest. De eerste bedrijfsarts (2xgeweest) zei dat ik gewoon anorexia had, waar ik het absoluut niet mee eens ben (mijn huisarts ook niet) Dit baseerde de bedrijfarts op mijn misselijkheid en 1 kilo ondergewicht. Een half jaar geleden kregen we een nieuwe bedrijfsarts waar ik erg snel een afspraak mee heb gemaakt. Die vond het onzin dat ik anorexia zou hebben en zij vond dat ik meer dan voldoende deed om fris en fruitig op het werk te komen. (dmv gezond eten, rust reinheid regelmaat, niet stappen, geen alcohol noem maar op) En dat ik zelf moest bepalen wanneer het gewoon niet lukt om te gaan werken en dat ik niet extra moest stressen over wat mijn baas daar van vind. (soms toch uit schuldgevoel aan het werk terwijl ik me heel erg beroerd voel)
Vandaag ben ik weer ziek gemeld en mn baas heeft te kennen gegeven er nu wel ''zat'' van te zijn en verdere stappen te zullen ondernemen. Wat kan mn baas doen?
Heb vast contract, facilitaire dienst GGz Cao
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.