Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn er mogelijkheden om een deeltijd opleiding ( gedeeltelijk) vergoed te krijgen?

Mijn werkgever betaald de opleiding sowieso niet. En ik met een minimum loon als alleenstaande moeder kan hem ook niet betalen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Je kan de kosten mogelijk wel aftrekken van de belasting. Probleem is dan dat je de kosten wel eerst moet voorschieten en slechts een deel (belastingvoordeel) vergoed krijgt.

Op de site van de belastingdienst staat o.a.:
U mag uw studiekosten of andere scholingsuitgaven onder de volgende voorwaarden aftrekken:
- u of uw fiscale partner maakten de kosten voor uw studie
de opleiding of studie was gericht op uw beroep of toekomstige beroep
- er was sprake van een leertraject. Hierbij doet u kennis op onder begeleiding of toezicht
- uw totale kosten min eventuele vergoedingen waren hoger dan de drempel van € 500
De kosten boven de drempel mag u aftrekken ".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als de opleiding noodzakelijk is kun je misschien bij de gemeente een bijdrage vragen.

Toegevoegd na 6 minuten:
Als het bijvoorbeeld zo is dat je zonder de opleiding je baan niet behouden kunt. Maar navragen bij de gemeente kan altijd natuurlijk, succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je al werk hebt, en je werkgever vergoedt niet, dan is die opleiding waarschijnlijk niet relevant voor het werk dat je doet. De gemeente/soc.dienst zal ook niet staan te springen om te vergoeden, want die hebben al geen geld om opleiding voor werklozen te vergoeden.
Dus helaas zie ik geen mogelijkheid voor je
anneliez
13 jaar geleden
Ik heb geen idee welke opleiding je wil gaan volgen, maar uitzendbureaus hebben ook vaak de mogelijkheid om een opleiding te doen, onder bepaalde voorwaarden, maar je kan altijd eens langs gaan voor een orienterend gesprek.
Succes ermee!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing