Hoe komt het dat iemand die zeg één dag per week werkt en bijlange na niet aan het minimumloon komt, toch pensioenpremie moet betalen
Toegevoegd na 1 uur:
Ik heb altijd als vuistregel gehoord dat je AOW het pensioen is van het minimumloon. Dus iemand met het minimumloon zou nauwelijks aanvullend pensioen hoeven te betalen. Als dat minimumloon verdiend wordt in zeg 36 uur, dan klopt dat ook wel. Maar stel iemand verdient 2 x het minimumuurloon, maar werkt maar één dag per week. Dan moet die persoon WEL aanvullend pensioen betalen, maar zal volgens mij hiervan nauwelijks profiteren als hij 65 is.
Toegevoegd na 5 uur:
Ik zal mijn vraag nogmaals proberen te verduidelijken. Stel iemand werkt gewoon 36 uur per week en verdient evenveel als de franchise voor het aanvullend pensioen. Hij betaalt dus 0 euro's. Hij zal later ook geen aanvullend pensioen krijgen. Nu werkt deze persoon maar 20 uur per week met hetzelfde salaris (per week). (dus per uur veeel meer) Nu weet ik dat er in dat soort gevallen soms wel premie wordt ingehouden, maar hoe zit dat dan ?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.