Kan een verleden in de psychiatrie nadelige effecten hebben op je carrièremogelijkheden?
En dan bedoel ik niet of dat ik het werk mentaal gezien aan kan? Want ik ben er van overtuigd dat ik er gedeeltelijk bovenop kan en de baan die ik wil krijgen/de onderneming die ik wil gaan starten in de toekomst aan zal kunnen!
Puntsgewijs:
1: Ik heb de volgende diagnoses gekregen:
- Borderline persoonlijkheidsstoornis (wat mijn laatste psycholoog overigens de grootste onzin vind en ik zelf ook. Deze diagnose heb ik een paar keer gekregen, maar ik vind dat ze deze diagnose zo snel geven en sta er dan ook niet achter).
- Dysthyme stoornis (een lichtere variant van depressie die al langer aanwezig is dan 2 jaar)
- Depressie (samen met de dysthyme stoornis wordt dit ook wel 'dubbele depressie' genoemd)
- Anorexia nervosa
- Boulimia nervosa
Ook ben ik in 2003 een iq-test gedaan en als een of andere imbeciel uit de test gekomen en was ik later juist weer begaafd of zo (ik verdiep me daar niet in).
2: Sinds 2002 t/m twee maanden geleden (het kwartje viel: het helpt geen donder) ben ik uit de psychiatrie. Ik heb te maken gehad met sova-trainers, maatschappelijk werkers, sociaal psychiatrisch verpleegkundigen (of zo) en natuurlijk psychologen. Ik heb zowel individuele sessies gehad, als tijdelijk dagklinisch gezeten en ik ben -helaas- (op mijn 15e en 20e) 'bijna' verplicht opgenomen bij de crisisdienst.
Mijn dossier heb ik opgevraagd, maar ik wil dat het volledig verwijderd wordt, door alle instanties en het mij niet blijft achtervolgen!
Toelichting in afbeelding.
Ik zal je iets grappigs vertellen; ik krijg júist veel aandacht en ben ontzettend blij als ik even mijn rust heb.
Ik heb genoeg goede en lieve vrienden, die mij genoeg aandacht geven en voor de rest zijn er nog meer dierbare in mijn omgeving die mij alle tijd geven. Nee, ik heb niet het idee dat ik het aandacht-tekort heb, integendeel. Of bedoel je een concentratiestoornis. Nee, dat is overdreven. Soms heb ik wel moeite met me te concentreren, maar .... als ik een rustige omgeving creeer gaat dit redelijk tot super. Stom he, dat ik er op in ga. En ergens vat ik dit aanvallend op, maar geen idee of dit ook als aanval is bedoeld.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.