Ontslag met horeca CAO? (Mc Donald's bijbaan)
Ik ben bijna 16 en werk nu bij de Mc Donald's.
Ik wil graag ontslag nemen omdat ik verschrikkelijk smerig werk doe, en ik naar mijn idee veel te weinig betaald krijg. Mijn opzegtermijn (de periode waarbij ik het baantje elk moment had op kunnen zeggen) is verlopen op 17 april. Ik heb aangegeven dat ik wil stoppen, alleen schijn ik iets getekend te hebben waardoor ik nog tot 17 augustus verplicht ben in dienst te blijven. Mij interesseerde dit eigenlijk niet, en ben ook van plan om weg te gaan zodra ik me loon van deze maand ontvangen heb. Natuurlijk weet ik dat het niet netjes is om het zo af te handelen, maar ik heb morgen al een sollicitatiegesprek ergens anders. Ik vind niet dat ze van een 15-jarige met een bijbaantje met weinig uren per week kunnen verwachten dat hij de hele tijd beschikbaar is. Ik snap ook niet waarom ze zo moeilijk doen. Mijn moeder zegt dat als ik weg ga, ze geld bij ons kunnen claimen omdat ze iemand anders moeten hebben gedurende die tijd? Er staan mensen in de rij om daar te werken, dus ik denk niet dat dat het geval zal zijn. Maar als ik toch de benen neem en we krijgen een (schade)claim dan is dat toch zuur.
Mijn vraag is dus: kunnen ze überhaupt wel geld eisen?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.