Wat als je een mondeling examen krijgt over een boek dat je nooit gelezen hebt?

Goed de samenvatting doorlezen en het beste er van maken, of, als ze/hij het vraagt maar eerlijk zeggen dat je het niet gelezen hebt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.8K

Antwoorden (6)

Eerlijk zeggen dat je die niet gelezen, hebt, en direct beginnen over het boek wat je WEL las EN goed vond... want daar kun je het beste over vertellen.... gebruik dat!

Toegevoegd na 23 seconden:
Sorry voor de komma teveel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed samenvatting leren, ik had ook geen enkel boek gelezen en ik zat bij de hogere cijfers :p mensen die wel een boek gelezen hadden zaten bij de lagere cijfers
12 jaar geleden
Misschien heeft je school een abonnement op knipselkranten. Hier staan van alle nederlandse literaire boeken uittreksels. Deze zijn erg breed in de details. Maar eigenlijk het beste om het alleen als naslagwerk te gebruiken.

Het ligt er net aan wat voor een lerares je hebt. Mijn lerares vertelde van te voren (dat verwacht ik ook wel dat ze dat doet) dat als ze verwacht dat je een boek niet hebt gelezen. Dat ze dan dingen gaat vragen die helemaal niet in het boek voorkomen. Dan vraagt ze bijvoorbeeld wat voor rol het broertje van de hoofdpersoon heeft. Dit, terwijl de hoofdpersoon geen broertje heeft. Zo komt ze er gemakkelijk achter.

Ik weet niet hoeveel boeken je moet lezen in welke tijd. Maar anders zou ik ze gewoon gaan lezen. Binnen een dag lees je een boek uit. Dit werkt het beste voor het hoogste cijfer en de minste spanningen;) Suc6

Toegevoegd na 1 minuut:
probeer de site op een schoolcomputer uit. Wie weet werkt het.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Samenvatting goed leren, scholieren.com
Maar let op, lees verschillende boekverslagen door , eentje van 5000 worden en eentje van 100z
Dan zit het er beter in.
Zolang jij alles goed en wel verteld en haar eventuele vragen beantwoord is het goed.
Maar mocht ze het vragen zou ik toch de waarheid vertellen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vragen aan schoolgenoten die het boek op hun lijst hebben staan en die dezelfde examintoren hebben, wat er gevraagd is over het boek. Je hier dan op richten plus de samenvatting doorlezen.
Persoonlijk zou ik niet zeggen het niet gelezen te hebben.
Over welk boek gaat het?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
NIET vertellen dat je het niet echt hebt gelezen. Gewoon goed samenvatting doorlezen.