Wat doe je met een rotsmoes tijdens sollicitatie?
Ik had laatst gesolliciteerd bij een winkel voor weekendhulp, er stond een vacature. Bij deze vacature stonden eisen waaraan je moest voldoen, ik voldoe aan alle genoemde eisen.
Na 6 weken had ik echter nog niets gehoord, waarna ik heb gebeld en gevraagd wat de status was van mijn sollicitatie. Dat zou worden uitgezocht en ik zou diezelfde dag nog een reactie krijgen. En inderdaad: Een 2 tal uren later kreeg ik een e-mail waarin zij mij zeiden dat ze halverwege april al een reactie hadden gestuurd (NOOIT ontvangen) en dat ik niet in aanmerking kom voor een gesprek omdat mijn CV niet voldoet aan alle gestelde eisen.
Het feit dat zij mij niet op gesprek willen laten komen, is hun goed recht en op zich heb ik daar ook niets op in te brengen. Maar ik wil dan wel weten welke eisen er waren waaraan ik niet voldeed, want mijn inziens voldoe ik toch echt aan alle eisen, van de eerste tot en met de laatste.
Ik heb dus een e-mail teruggestuurd, omdat ik graag wil weten welke eisen hiermee worden bedoeld. Toen kreeg ik een erg flauwe reactie terug, dat het gaat om de eisen die op de site staan vermeldt. Alsof ik dat zelf nog niet wist.
Dus de vraag anders geformuleerd. Ik wilde graag weten aan welke specifieke eisen uit de gestelde eisen mijn CV niet voldeed.
Toen kreeg ik een e-mail terug dat deze persoon 'helaas' niet inhoudelijk over deze specifieke eisen in kan gaan.
Ik krijg echt het gevoel dat ik met een achterlijke smoes ben weggestuurd. Wat doe je in zo'n situatie?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.