Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

In mijn halfjaarcontract staat dat ik twee maanden opzegtermijn heb. Geldt dit ook als het halfjaarcontract afloopt en je het niet wilt verlengen?

Ik mag er wel vanuit gaan dat het contract verlengd wordt hoewel mijn baas dat niet met zoveel woorden gezegd heeft

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Een tijdelijk contract eindigt van rechtswege, dat hoef je zelf niet op te zeggen, en dus hoef je strikt genomen ook geen termijn in acht te nemen.

Het zou overigens wel netjes zijn als je je contact zelf niet verlengd wil hebben, dat je dit aangeeft bij je baas. Op die manier gaat men netjes uit elkaar en weet iedereen waar hij/zij aan toe is. Dan ligt het in ieder geval niet aan jou als er misverstanden over ontstaan.

En als je niet zeker weet of je baas het contract wel wil verlengen, kan je dat gewoon vragen. Je hebt recht op duidelijkheid, en dat is voor iedereen ook wel zo prettig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee dat hoeft niet hij mag het zelfs een dag van te voren zeggen dat het niet verlengt wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aan het eind van het halfjaarcontract is er niets meer, behalve als jou een nieuw contract wordt aangeboden.
Dus is er aan het eind van dat halfjaar ook geen opzegtermijn.
itsme
13 jaar geleden
De opzegtermijn geldt niet. Vergeet je baas op te zeggen of te verlengen en werk je 1 dag door dan heb je een vast contract.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing