Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe komt het dat uitzendbureau's 4 van de 5 keer hun afspraken niet nakomen?

Al jaren valt het me op dat uitzendbreau's mij bellen met mooie praatjes. 'We hebben een leuke vacature voor je'. Vervolgens zeggen ze dat ze je voor gaan stellen bij het bedrijf en dat je einde van de week wat hoort. Vervolgens komt het er op neer dat je er zelf weer achter aan moet bellen anders hoor je niets van ze. Bij een vriendin van mij hebben ze vaak de baan al vergeven. Verder lullen ze er ook vaak genoeg om heen. Hoe zit dit wereldje in elkaar? Waarom hebben ze verder niet het fatsoen om even een mailtje te sturen of je gewoon even te bellen dat ze nog niets weten en er bezig mee zijn of gewoon de waarheid? Wij moeten fatsoenlijk, netjes en representatief zijn dus dan moeten de uitzendbureau's dat ook.

Wie werkt er in dit wereldje of weet er meer over? Ik erger me mateloos. Vooral bij de grotere uitzendbureau's is het vaak een rommeltje.

Toegevoegd na 52 seconden:
Ik moet trouwens wel toegeven dat er ook goede mensen tussen zitten die hun best je aan het werk te helpen:D

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Dat heeft te maken met reclame, ze proberen je iets aan te smeren waar je niks aan hebt en als het erop aankomt geven ze niet thuis.
Advies: kijk ook naar andere uitzendburo's of die dezelfde vacatures hebben en probeer ze dan tegen elkaar uit te spelen, doe ik ook en het werkt meestal ook !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Soms hangen er mooie advertenties bij het uitzendbureau om je binnen te lokken. Eenmaal ingeschreven blijkt die advertentie niet te bestaan. Ik heb wel eens gehad dat ik bij twee uitzendbureaus was ingeschreven ze gingen me beiden voorstellen voor dezelfde job. Het ene uitzendbureau wees me af en bij de ander was ik aangenomen. Zo raar kan het gaan. Vond het natuurlijk leuk om bij de afwijzing te zeggen dat ik via een ander uitzendbureau wel aangenomen was.
Ja de ervaring heb ik ook dat je zelf initiatief moet nemen en regelmatig bellen, anders verdwijn je in de la en hoor je niets meer.
Ik heb ook wel eens het idee als het niet echt klikt tussen jou en de intercedente ze ook niet echt haar best doet. Dat je bij hun gratie pas aan leuk werk kan komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing