Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Ja, het is in ieder geval boven het minimum loon van €3,21 bruto.

(Het minimum(jeugd)loon voor 17-jarigen bedraagt in 2011 € 3,21 bruto per uur)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geldt dit ook voor de horeca?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dit is volgens een bron € 3,42. Zie: http://www.horeca.org/smartsite.dws?id=70091
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om precies te zijn: het wettelijk minimumloon wordt niet per uur berekend, maar per maand, week of dag. Het is exact hetzelfde in de horeca als in iedere andere bedrijfstak. Dat je toch verschillen in het minimumuurloon ziet, komt omdat niet overal de werkweek evenveel uren heeft. Voor een 17-jarige komt het bij een 40-urige werkweek neer op 3,25 per uur, bij een 38-urige werkweek op 3,42 per uur, en bij een 36-urige werkweek op 3,61 per uur.
ik werk bij Albert Heijn en ik verdien 4,03 per uur. ik ben nog maar 15 jaar maar mijn 'normale' uurloon zou 3.04 zijn maar AH koopt al je rechten af als vakantiedagen e.d.

Toegevoegd na 1 minuut:
niet alleen vakantiedagen maar ook ziektedagen en advuren
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: