Hulp nodig met een handicap- help mij alsjeblieft
Hoi, ik woon sinds 6 weken in Nederland. Ik kom uit Duitsland. Ook een handicap trouwens om Duitser te zijn maar daar gaat het nu niet over:-). Ik heb in Duitsland de middelbare school (Gymnasium) gedaan en gestudeerd, afgestudeerd met de beste cijfers die je bij een universitaire studie in Duitsland kunt halen. Mijn docente zei dat ik echt moet gaan promoveren. Hij vond mij blijkbaar een talent maar hij ging met pensioen, dus ik moest iets anders gaan zoeken. Dus ik dacht dat ik een tenminste een gemiddeld IQ had. Maar 6 weken geleden ben ik met mijn nieuwe baan begonnen. Deze baan heeft niks met mijn opleiding/studie te maken omdat ik wat betreft mijn studie in Duitsland ondanks mijn goeie cijfers geen werk kon vinden. En nu is het dus zo dat ik ook bij deze baan in Nederland die niks met mijn studie te maken heeft de proeftijd niet heb gehaald en ik ben nu gewoon ontslagen omdat ik te veel fouten heb gemaakt. Ik vraag me nu wel af wat er mis met mij is. Il voel me gewoon dom. Misschien dat ik toch een handicap met leren heb of zo, maar war kan ik dat laten testen? Ik wil gewoon werken maar ik heb nu het gevoel dat ik voor het meeste werk gewoon niet slim genoeg ben omdat ik heel veel problemen heb met logisch denken. Maar waar kan ik in Nederland terecht met dit soort problemen, wie kan mij helpen? Alvast bedankt lieve mensen:-)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.