Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heb mbo diploma, wil meer, kan dat?

Ik heb een Technische mbo diploma en heb een goede en leuke baan. Maar ik zou graag mn horizon willen verbreden.. Ik wil nog meer kennis opdoen en nog meer leren. Ik zou graag iets van electricien of loodgieter erbij willen leren.. Gewoon voor mezelf omdat het handig is om te kunnen. Ik wil dit dan wel op hbo niveau doen. Stoppen met werken is absoluut geen optie.. Ik moet en wil ook gewoon mn full time baan houden. Is het mogelijk wat ik wil? Ik zal bv geen tijd hebben om een stage te lopen. Ik ben 22 jaar, weet iemand wat mn mogelijkheden zijn in mijn positie?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (5)

Je kunt in de avonduren een HBO opleiding in de techniek volgen, maar dat heeft niets te maken met loodgieter 'omdat het handig is om het zelf te kunnen'.
Met een HBO opleiding word je veel minder geacht om zelf te klussen, het gaat dan meer om het berekenen, ontwerpen, leiding geven, etc.
itsme
13 jaar geleden
Wachten totdat er een thuisstudie van bestaat, zodat je in de avonduren kan doorleren. Is enige mogelijkheid als je full-time wil blijven werken.

Ja, je kan 's avonds ook naar school, maar dat past niet in een normaal mensenleven om dat nog te doen naast 36-40 uur werken. Da's te veel van het goede.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel simpel! Bespreek dit met je werkgever! Grote kans dat ze je in de gelegenheid stellen een deel van je werktijd voor studie te gebruiken. Als
Ze weten dat je ambitie hebt en door wil groeien, dan zullen ze bij vrijkomende functies ook meteen aan jou denken.
Een collega van mij deed onlangs hetzelfde en zit nu op een positie waar ze al jaren van droomde!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je je wilt verbreden kun je, aangezien je in ploegen werkt, het beste een zelfstudie volgen als je je wilt verbreden.
Wil je juist verdiepen in je huidige vakgebied, dan kan het zinnig zijn bij je leidinggevende aan te geven dat je op termijn graag op HBO-niveau wilt werken. Goeie kans dat je dan volledig betaald aan een opleiding kunt beginnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt ook een opleiding in deeltijd doen, 1 dag in de week. Je stage kun je dan gewoon op je huidige werk doen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing