Ik moet ontslag nemen, maar ik durf niet! Hellep!
Ha lieve mensen,
Ik wil graag jullie advies. Sinds een maand werk ik in de ouderenzorg. Ik heb net de opleiding Sociaal Pedagogisch Werk afgerond. Ik vind het niet zo heel erg leuk op mijn nieuwe baan, mijn hart ligt in de gehandicaptenzorg.
Daarom ben ik rustig aan aan het kijken naar een leuke baan in de gehandicaptenzorg, ik heb er geen haast mee.
Nu belde mijn teamleider pas op met de vraag of ik een stagiaire wil gaan begeleiden...
Ik heb gezegd dat ik dat prima vond, het lijkt mij leuk om stagiaires te begeleiden.
Wat ik er niet bij heb gezegd is dat ik zodra ik een leuke baan heb gevonden ik ga stoppen met mijn werk!
Ik heb een beetje de gedachte: nooit oude schoenen weggooien voor je nieuwe hebt...
Daarom is het lastig om een stagiaire te begeleiden, omdat ik waarschijnlijk over een paar maanden weg ben, dan heeft hij geen stagebegeleider meer!
Daarom graag jullie advies, wat zouden jullie doen?
:
1. Eerlijk tegen de teamleider zeggen dat je best een stagiaire wil begeleiden, maar dat je toch graag in de gehandicaptenzorg wil werken, en daarom niet durft te beloven dat je er nog erg lang bent, omdat je liever in de gehandicaptenzorg werkt omdat dat beter aansluit bij je interesses, capaciteiten en opleiding;
2. Zeggen dat je de stagiaire toch niet wil begeleiden.
3. Niets zeggen, de stagiaire gewoon gaan begeleiden en op een gegeven moment (als je een andere baan hebt) gewoon aankondigen dat je weggaat.
graag jullie raad! bedankt!
margreet
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.