Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke rechten heb ik? (0-urencontract)

Ik werk al 2 jaar een wastraat, alleen mijn werkgever rooster mij al 2 maanden niet meer in. Dit allemaal na een eerder voorgevallen conflict. Ik heb een 0-uren contract en benieuwd wat mijn rechten zijn. Via-via hoorde ik dat hij hoopt dat ik zelf ontslag neem omdat dat hem papierwerk/gelds scheelt. Wat moet ik doen? Heb ik nog recht op geld? Zal ik gewoon zelf ontslag nemen?

Hopelijk kan iemand mij verder helpen, want weet niet wat ik moet doen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
893

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Na 6 maanden moet je werkgever je doorbetalen naar het gemiddelde aantal uren. Zie bron.
Je kunt dit aanvechten via een juridisch loket bij jou in de buurt. Neem even contact op welke papieren je moet meenemen en ze geven je gratis advies. Zie bron.
Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt, na een tijdje wordt een 0-urencontract de facto een contract voor een minimaal aantal uren. Je moet dan ook betaald worden als je niet meer wordt opgeroepen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit zou ik inderdaad even goed laten uitzoeken door iemand van een juridisch loket of een rechtswinkel. In de link (zie bron rijksoverheid) namelijk iets anders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Manutd: als uitzendkracht val je onder deze regels:
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/arbeidsovereenkomst-en-cao/rechten-uitzendkracht

Andere antwoorden (1)

Inderdaad moet je werkgever je betalen. Daar moet je echt achter aan gaan. Maar daarna zou ikwel ontslag nemen wat er is een conflict geweest en nu komt dit er bij en nou denk ik dat de werksfeer er niet beter op gaat worden. Er zijn genoeg baantjes hoor. Zorg wel dat je eerst een nieuw baantje heb en dan pas ontslag nemen..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding