Ik zit met een groot dilemma. Ik ben op dit moment 13 weken zwanger en vorige week met een nieuwe baan begonnen. Moet ik dit nu vertellen?
Ik solliciteerde naar de baan toen ik 9 weken zwanger was. Ik wist toen al wel dat ik in verwachting was. Ik ben dus begonnen toen ik 12 weken zwanger was. Het probleem is dat mijn leidinggevende zelf ook zwanger is. We schelen maar 6 weken. Nu begrijp ik dat het min of meer de bedoeling is dat ik haar tijdens haar zwangerschapsverlof ga vervangen maar dat kan ik dus maximaal maar 2 maanden doen omdat ik dan zelf met verlof ga. Het risico is dat als ik het nu vertel dat ik er uitvlieg tijdens mijn proefperiode en nergens anders meer een baan kan vinden omdat je mijn zwangerschap na mijn proefperiode wel zal gaan zien. Dan ben ik namelijk 16 weken. Ik ben op de hoogte van het feit dat ik pas 3 maanden voor de uitgerekende datum hoeft te vertellen dat ik een kindje verwacht. Zelf neig ik er na om het pas na mijn proefperiode te vertellen omdat ik zeker weet dat ik nergens meer aan de bak kom tot dat de kleine is geboren. Wat denken jullie?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.