Heb ik recht op salaris met terugwerkende kracht.
Ik ben 2 jaar in dienst bij een welzijnsorganisatie. 1 van de eisen van de functie waar ik destijds op heb gesolliciteerd was onder andere het kunnen werken en denken op hbo nivo. Na mijn 2e verlenging ben ik meer uren gaan werken maar is mijn functie niet verandert.
Toen ik het contract vorige maand binnen kreeg om te tekenen voor mijn derde verlenging zag ik als functie staan SCW 2B staan. Bij het raadplegen van de cao-welzijn bleek dit een functie te zijn op mbo 3/4 nivo terwijl ik gesolliciteerd heb op een hbo functie.
In een gesprek met mijn leidinggevende gaf hij aan dat zij een andere indeling hanteren. Zij maken namelijk een onderscheid tussen SCW 2A en 2B, een onderscheid wat ik in de CAO niet terug kan vinden. SCW 2 hoort thuis in schaal 6 volgens de Cao. Bij het bedrijf waar ik werkzaam ben hebben ze 2a geplaatst in schaal 6 en 2b in 7 wat volgens de omschrijving van mijn werkgever een hbo functie is. Volgens de CAO heb je de functies SCW 2 en SCW 3 waarbij 3 een HBO functie is.
Kan ik stellen dat de functiewaardering en inschaling van mijn werkgever niet klopt met die van de Cao? En wat zou ik kunnen doen als dat het geval is? Mijn leiddinggevende heeft overigens voorgesteld een functioneringsgesprek te houden. Hij gaf zelf aan dat daar waarschijnlijk uit zou blijken dat mijn werkzaamheden zijn verandert en ik daardoor recht heb op een hogere inschaling wat volgens mij niet het geval is.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.