Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kun je het beste je nettoloon uitrekenen van je brutoloon?

Ik heb nog steeds geen goede manier gevonden om mijn netto loon uit te rekenen. De enige informatie die ik heb is mijn bruto uur loon. Dus ook geen maand loon of dergelijks.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Je totale bruto maandloon kan je uitrekenen door het gewerkte aantal uren te vermenigvuldigen met je gewerkte / te werken uren.
Vervolgens kan je op onderstaande link je bruto / netto loon uitrekenen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Netto loon - overige kosten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik haal er meestal 1 derde vanaf. Zit je redelijk in de buurt. er zelfs iets onder. Kan het alleen maar meevallen..... Kan je loonadministrateur op je werk je niet verder helpen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je een loonspecificatie, salarisslip hebt zie je de berekening van aantal uren x bruto uurloon is bruto per loonperiode, meest 4 weken of maand. Daarna de inhoudingen volgens de loonbelastingtabel en overige inhoudingen dan heb je netto.
Die berekening kun je laten controleren door een deskundige, bijvoorbeeld een belastingconsulent of gratis bij je vakbond.
Als je op goede gronden meent dat er onjuist belasting is ingehouden kun je bezwaar maken bij de Belastingdienst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan je werkgever om een netto loon berekening vragen. Ik neem aan dat je je vraag stelt n.a.v. een sollicitatie en wilt weten waar je aan toe bent.
Als je al in dienst bent getreden, wacht dan tot het einde van de maand en kijk op je loonstrook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing