Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

geen idee wat voor opleiding ik wil gaan doen zit nu in mijn laatste jaar VMBO BASIS, Weten jullie goeie tips om er achter te komen wat bij mij past?

Ik Moet binnenkort een studie keuze maken Voor 1 Maart.
Alleen ik heb geen idee wat ik wil doen.

Ik doe nu BASIS CONSUMPTIEF BREED (Koken,serveren En Bakkerij) alleen dat is niks voor mij.

Heb Gedacht aan
Toerisme en Recreatie (Niks voor mij)
Politieacademie (te weinig Vrijheid)
Chef Kok (Later Als ik gezin heb en hun zijn vrij moet ik werken dus vandaar valt die ook af)
Bakker X (Ben Geen Nacht mens )
Gastheer X (Zelfde als met kok)

Nu ben ik van plan om MBO niveau 2 te doen administratief medewerker omdat ik daar mee alle kanten op kan later. En als ik de opleiding niks aan vind dan kan ik altijd nog stoppen. na dat ik Niveau 2 heb gehaald.

Maar het liefst zou ik gewoon een opleiding willen volgen die bij mij past en waar ik dan ok 100% voor ben gemotiveerd.

Heb ook als 100x een studiekeuze test gemaakt maar daar komt niks zindelijks uit.

Om je een beetje in te laten zien wat voor een type persoon ik ben.

50% Nederlands
50% Panamees naast (Costa-Rica)

17 jaar oud.

een Natuur Persoon die boos word als hij de reclames op de tv ziet en het liefst iets met de natuur zou willen doen.

Een ijdel persoon die niet graag vies word.

Een persoon die respect wilt krijgen voor zijn werk en als hij later op zijn 80ste terug kijkt trots kan zijn op wat hij heeft bereikt.

Een persoon die goed wilt verdienen

En die Minimaal niveau 4 wilt halen en max. voor zijn 26 klaar wilt zijn met zijn studie

Hopelijk heb ik jullie genoeg info gegeven.

enige Ideeën?

Grt. Ben

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Annswers
13 jaar geleden
Bennetje, je kunt ook model worden!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je weet misschien nog niet welke opleiding het beste bij je past, maar je weet wel op jonge leeftijd wie je bent en wat je voor ogen hebt. Respect! Zoek eens op Google met "MBO natuur"...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha Model :P........................ Tjaaaaa hmp kan ok xD maar ja of ik daar potentie voor heb .... xD thanks appeltje :D En iedereen bedankt voor jullie adviezen ;)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Ben, ga die MBO doen. Als je dat haalt heb je een mooi diploma waarmee je altijd verder kunt. Wie weet hoe leuk je het vindt! Plus in die tijd kun je nog eens rustig overdenken welke kant je op wilt. Twee jaar om te groeien, om beter inzicht te krijgen wat bij je past. Want dat is nu een beetje van alles, maar nog niet duidelijk een bepaalde richting. Niet haastig beslissen nu, voor die datum van 1 maart.

Wel leuk om te lezen hoe je jezelf beschrijft!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk wat jij zegt het beste is dat zeggen echt super veel mensen tegen mij maar ik ben zo koppig als een ezel....
ik denk best wel vaak erg voor uit xD ik ga gewoon die 2 jarige opleiding doen en daarna kijk ik wel verder ... En boswachter zoals anderen zeiden hmp is niet zon slecht idee... Echt bedankt voor je hulp iedereen . En mezelf beschrijven :P vind ik altijd leuk om te doen xD

Andere antwoorden (6)

Waarom niet een opleiding in de landbouw, natuur of groen? Die zijn er ook op MBO niveau.

Als dat is waar je gelukkig van wordt, moet je dat doen!!

Kijk hier maar eens, genoeg te doen:

http://www.roc.nl/default.php?fr=sector&subs=opl
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor een ijdel persoon is een uniform als boswachter niet verkeerd.
http://www.nivoo.nl/site/content/view/324/1/
Je kunt iets doen voor de Natuur. En je kunt op je 80ste trots zijn.

Hoe hoger je opleiding, hoe meer je kunt verdienen .
Dus doorstuderen in een landbouw-opleiding kan ook.

http://www.vanhall-larenstein.nl/Opleidingen_in_voltijd/Bos_en_natuurbeheer.aspx
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat vind je van de opleiding Milieutoezicht MBO niveau?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga de komende weken, opendagen van MBO scholen langs, die zijn er veel op dit moment.
Daar doe je vast leuke ideeën op.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een mbo opleiding op het gebied van milieu? voor je 26e klaar zijn én nivo 2,3 en 4 doorgewerkt hebben? Aj, dat wordt lastig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Marktmeester is ook een leuk beroep. Is een niveau 4 gewardeerde opleiding. Veel vrijheid en respect ( als je goed je best doet) en ook een pak uitgevoerd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: