Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mogen ze je ontslaan tijdens opleidingscontract wegens te weinig uren? (zie uitleg)

Situatie is als volgt. Begin dit schooljaar een 3 jarige opleiding gestart in de zorg. 4 dagen werken 1 dag school. Wegens ziektewet (i.v.m. te weinig uren) wat nu 7 maanden duurt is er een keuze gesteld. Zelf ontslag nemen en volgend jaar opnieuw solliciteren of contract om laten zetten in een ander contract om globale werkzaamheden te verrichten. Mag dit? Graag advies met wat te doen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Nee dat mag niet zomaar. Ze spelen het lekker slim, ze dreigen niet met ontslag, omdat ze waarschijnlijk weten dat het niet mag, en nu proberen ze er op die manier onderuit te komen.

Wat voor gevolgen dat heeft voor je opleiding kan ik zo niet zien, ik weet namelijk niet wat er in je opleidingscontract staat. Maar ze mogen je niet dwingen ontslag te nemen of je contract om te zetten.

Ze zijn heel fout bezig op deze manier en niet in trappen dus!!! Kijk wel even wat de gevolgen zijn voor je opleiding in verband met te weinig praktijk uren, heb je de kans dat nog bij te trekken nadat je theorie gehaald is. Je kan dat het beste navragen bij het opleidingsinstituut en niet bij die werkgever.
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja dan kunnen ze je ontslaan. Je zult denk ik het best dit met je mentor kunnen bespreken.
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing