Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

bestaat er een baan zodat je zelf games kan uittesten en niet zelf maken?

Ik ben dan nog maar 13, maar ik zou het graag willen weten voor de toekomst.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Professioneel games testen is inderdaad een bestaand beroep, al zal er in dit land niet veel werk in te vinden zijn. Het klinkt echter interessanter dan het is.

Waar veel gamers op jonge leeftijd het idee hebben dat games testen betekend dat je betaald wordt om te gamen, valt dit nogal tegen; je werk bestaat uit het spelen van games - vaak terwijl ze nog lang niet af zijn - op zoek naar fouten. Dit betekent dat je niet voor je plezier aan het spelen bent, maar om te kijken waar dingen misgaan.

Heb je een bug gevonden, dan moet je aan de programmeurs duidelijk maken wat er precies mis gaat. Dit kan betekenen dat je vele, vele keren achter elkaar dezelfde handelingen moet uitvoeren om de bugs duidelijk te maken.

Een probleem waar veel testers in hun privé-leven tegenaan lopen, is dat de games die ze voor hun plezier willen spelen onbewust op dezelfde manier benaderd worden - ze zijn zo getraind in het vinden van fouten, dat ze ook tijdens hun vrije uren allerlei fouten gaan opmerken die de gemiddelde gamer niet opmerkt. Dit kan voor sommigen heel frustrerend zijn.

Dus het werk bestaat, maar besef je terdege dat het niet "leuk spelletjes spelen" betreft, maar gewoon veel, vaak herhalende, en vaak ook gewoon saaie arbeid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

ik denk dat die baan niet bestaat
als je ze kunt maken mag je ze wel testen en misschien zoeken ze ook ooit testpersonen maar dat zal niet betaald zijn dan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja. Dat bestaat. Moet je wel voor naar het buitenland. Of het goed verdient weet ik niet. Hangt van jouw verwachtingen af. Bron is in het engels

Toegevoegd na 2 minuten:
Je kan ook op de universiteit van Utrecht een studie doen op dat gebied. Dan moet je natuurlijk wel eerst een door leren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat dat niet echt zou bestaan. Meestal doen de gene die spellen ontwerpen de games uittesten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beste Larslu,

Wat goed dat je nu al aan je toekomst denkt! Ik wil je waarschuwen dat je niet de enige bent. Dit zijn natuurlijk de populairste baantjes, dus als je afgestudeerd bent, heb je waarschijnlijk veel concurrentie. Oké, jij gaat de beste game-tester van het westelijk halfrond worden. Maar misschien is het goed om meerdere ijzers in het vuur te hebben en je niet blind te staren op 1 ding...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een game tester.
ik heb hier een engelse site die er wat over uitlegd (engels)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jazeker. In Nieuwegein zit een instelling waar ze games en programma's testen. Maar daar kom je niet aan de bak met een leeftijd van 13 jaar. Geloof het of niet, maar je hebt een opleiding nodig van een maand of drie...

Toegevoegd na 48 seconden:
kijk maar in de bron hieronder...

Toegevoegd na 2 minuten:
Werk bij dit bedrijf is wel bedoeld voor mensen met een autistische afwijking zie ik zojuist.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gamejournalist.

Kijk naar Gamekings of Powerunlimited.
Die spelen games, gaan naar beurzen, en schrijven daar recensies over.

Nadeel is wel, als je die game niet leuk vind je er toch veel tijd in moet steken omdat je het MOET doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing