Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar kun je nog "ouderwetse" thermometers kopen ?

ik merk steeds vaker op dat senioren niet goed om kunnen gaan van de digitale thermometers en zo dus niet weten of ze verhoging of koorts hebben

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
15.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De duurzame, nauwkeurige en zeer betrouwbare analoge glazen koortsthermometer is nog steeds te koop!
De klassieke kwikthermometer mag al tijden niet meer verkocht worden vanwege het milieuonvriendelijke en voor de gezondheid schadelijke kwik.
In de moderne versie van deze koortsthermometer is het kwik echter vervangen door het niet giftige Galistan.

Toegevoegd na 9 minuten:
De apotheek moet deze thermometers kunnen bestellen. Sommigen hebben ze wel gewoon op voorraad.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Bij de apotheek of drogist zijn die nog steeds te koop.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt gelijk Moolkeesje, alhoewel ze nu in een moderner jasje steken :)) Zie mijn antwoord.
De kwikthermometer mag sinds 2003 niet meer verkocht worden. De thermometer is breekbaar en als deze breekt zijn de kwikdampen die worden verspreid giftig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik moet zeggen, dat ik daar niet van op de hoogte was. Mijn idee was,dat ze nog volop te koop zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik wist het ook niet, maar Google doet wonderen.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding