Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is het zwakste dier?

De mier kan 10 keer zijn eigen gewicht dragen.
Redelijk sterk dus. Maar welk dier is nu het zwakst?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Ik kan het niet bewijzen maar als je "dier" breed ziet denk ik zelf dat de MENS behalve op zijn hersencapaciteit ZEER slecht scoort.

Voor onze omvang zijn we traag en log en hebben weinig uithoudingsvermogen en we kunnen ons ook relatief slecht aan de omstandigheden zoals temperatuur aanpassen met dat blote vel.

Ik weet niet wat een kleine pony weegt, niet veel meer dan een mens maar die kan al veel meer dragen bijv (en nog in looppas ook, en urenlang).

Maar ja, wij hebben "de brains" en die helpen ons er wel doorheen
amigo
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Die vraag is niet te beantwoorden, Er zijn bovendien nog vele diersoorten die nog ontdekt moeten worden, en de wetenschap houd zich niet bezig om elk dier dat er bestaat te vergelijken met elkaar om te kijken wie de zwakste is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk de slak

Toegevoegd na 5 minuten:
ik heb me bedacht en denk de zeester
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zijn dan wel de beestjes uit de familie der "Animalia", de sponsachtigen en Placozoa.
Die hebben namelijk helemaal geen spieren :)
13 jaar geleden
Ik vermoed een spons of placozoa (plakdiertje) want die hebben helemaal geen spieren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het dier wat zich niet kan aanpassen. Oftewel het aanpassingsvermogen is voor een dier het belangrijkste om te overleven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn geen zwakke dieren. Zo zeiden ze meestal de sterkste overleven.Het dier past zich aan de klimaat en de omgeving. Dus ik denk geen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In welk opzicht bedoel je 'zwak'? Hoeveel ze kunnen dragen? Nou een slak kan bijvoorbeeld niets dragen, dus zwak.
Maar je kan ook bedoelen dat het dier het zwakste is in een groep...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing