rond welke leeftijd krijg je borsthaar (als je jongen bent (ben nu 15, en heb nog niets?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.1K

Het beste antwoord

Vanaf de geboorte is de mens al bedekt met dun vellushaar. Met borsthaar bedoelt men dan ook het terminaal haar dat zich als gevolg van een toename van androgenen (voornamelijk testosteron) in de puberteit begint te ontwikkelen.

De ontwikkeling van borsthaar begint meestal aan het einde van de puberteit. Het kan ook later beginnen, tussen de leeftijd van 20 en 30 jaar. Androgenen zorgen voor de dikte van het haar, wat enkele jaren daarna gebeurt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat verschilt per persoon.

Persoonlijk zou ik zeggen dat 15 nog wel aan de jonge kant is om borsthaar te hebben. Niet onmogelijk, maar wel jong. :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sommige mannen krijgen heel weinig tot geen borsthaar. Soms pas rond je 18e
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel divers, is niet echt iets over te vertellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mijn vader kreeg het pas rond zijn 30ste dus het is bij ieder anders.. de een krijgt wel bortshar en de ander totaal niet... de een krijgt het voreg de ander pas heel laat