als je met drie personen in een twee persoonsbus zit voor wie is dan de bekeuring?
Gister zijn we met een tweepersoons busje gaan rijden met een kind tussen ons in ivm ziekte moest hij mee. De politie hield ons aan en vroeg de papieren van de bestuurder, deze had ze niet mee en vervolgens vroegen ze mijn rijbewijs {ik zat ernaast} en daar hebben ze de bekeuring op uitgeschreven, mag dit...?
Zo werd het door mijn ouders in elk geval gezegd tegen kinderen die meereden in de auto en geen riem om wilden doen.
Tevens heb ik een aangepaste auto, en kan niet met deze bus rijden, dan kan de boete toch nooit aan mij gegeven worden?
Dit is geen zeuren, maar een "goeievraag"
En eigendomsbewijs en belastingregels en grijs kenteken {enz enz?} snap ik niet helemaal?
Bedankt, hij is inmiddels weer beter!
Officieel heet dat een discretionaire bevoegdheid. Men heeft dus niet te allen tijde het recht om het rijbewijs later te tonen.
Men moet indien men een voertuig bestuurt op élk moment het originele, geldige rijbewijs kunnen tonen. Kan men dit niet dan riskeert men een boete van € 90,00.
Kind voorin zonder speciaal beveiligingsmiddel € 130,--. @mulder, Hoezo heeft de ámbtenaar ervoor gezorgd dat u met het openbaar terug moest? Daar heeft u toch samen met uw vrouw zelf voor gezorgd, of mis ik iets?
Als ik alles goed begrijp krijgt deze ambtenaar, juist doordat hij gebruik heeft gemaakt van deze bevoegdheid, stank voor dank.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.