Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het mogelijk om als nederlander in belgie brieven te posten?

Met mijn eigen webwinkel merk ik dat ik steeds meer artikelen naar België moet versturen. Alleen de verzendkosten naar België (bijvoorbeeld pakketpost) is toch nog redelijk prijzig! We wonen dicht aan de grens.
Nu dacht ik, is het geen optie om gewoon de post in België te laten frankeren en daar te posten?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.3K
SimonV
10 jaar geleden
Waarom zou je het niet doen?
Poet
10 jaar geleden
Bedoel je dat je de artikelen zelf over de grens brengt en ze daar post?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Poet Ja dat we het zelf over de grens weg brengen naar een postkantoor. Moet inprincipe toch gewoon mogelijk zijn?
Poet
10 jaar geleden
Als het niet gaat om producten die in België verboden zijn, of waar hele specifieke belastingregels over zijn zou ik niet weten wat het probleem is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Natuurlijk. Wat dacht je van mensen die voor een paar maanden in het buitenland verkeren? Die mogen dat ook gewoon. Er is niks op tegen. Zowel niet legaal als moreel of wat dan ook.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
nee gaat zeker niet om artikelen die verboden zijn. Gewoon kinderkleding haha! Ik ga het eens proberen!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat is je webshop? En normaal gezien mag het gewoon. Succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Haroun16 www.littledushi.nl Dankjewel!
Antoni
10 jaar geleden
Ja, Nederlandse toeristen versturen ook gewoon post vanuit België. Dat kan dus ook met zakelijke post.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ja hoor, dat kan. Zolang je maar de goede postzegels gebruikt is dat geen probleem. Deed ik vroeger ook wel eens toen ik op postkamer werkte (Chef dacht dat het dan sneller zou gaan, niet dus)
(Lees meer...)
10 jaar geleden
Ja hoor, iedereen kan en mag zelf een brief of een pakket naar België brengen en het daar versturen via een brievenbus, een postkantoor of een andere plek waar je pakketten kunt afgeven.

Natuurlijk wel Belgische postzegels plakken tegen het Belgische tarief.

Het zou kunnen dat je een legitimatie moet tonen wanneer je een pakket afgeeft, dat weet ik niet helemaal zeker. Maar je moet je sowieso kunnen legitimeren, dus dat mag geen probleem zijn.

(Lees meer...)
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding