Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat gebeurt er als postnl je schoolboeken kwijtraakt?

Mijn dochter had bij de Iddink (het bedrijf dat zorgt voor de schoolboeken), haar boeken bestelt. Alles was goed gegaan, we hebben betaald en nu kwam het pakketje alsmaar niet. We hebben naar postnl opgebeld waar het pakketje bleef, en die vertelde ons dat het bij de sortering was kwijtgeraakt. Nu vragen we ons af, of we dan zelf de vermiste boeken moeten betalen, of dat postnl daarvoor aansprakelijk is.
Heeft iemand dit ook een keer meegemaakt of weet iemand hier meer van?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
iddink is aansprakelijk post nl sowieso niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Weet je zeker dat het er al moet zijn? Wij hebben ook bij iddink besteld, en het duurt nog wel even voor ze er zijn hoor...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, de boeken zouden er al moeten zijn. Ik heb opgebeld naar post nl, en die heeft gezegd dat ze het pakket van Iddink hebben gekregen, maar dat er met het sorteren iets fout is gegaan en dat ze het pakket niet meer kunnen vinden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan bel je Iddink en leg je het verhaal uit, laat hen het maar regelen met de post.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

In beginsel geldt dat de verzendende partij de zorg en het risico draagt dat het pakket juist wordt geleverd. Indien het pakket via de post wordt verzonden, kunt u als koper de verkoper aanspreken als het pakket niet aankomt. De verkoper zal het pakket nogmaals moeten versturen. Dit is geen service, maar een plicht die rechtstreeks voortvloeit uit de wet. Niet alleen bestaat de plicht tot herverzending, ook de kosten zijn voor rekening van de verkoper.

Vaak hanteren webwinkels algemene voorwaarden. Het komt nog al eens voor dat deze winkels de aansprakelijkheid voor zoekgeraakte pakketten hebben uitgesloten in de algemene voorwaarden. Laat u hierdoor echter niet van de wijs brengen. Als consument (niet handelend als bedrijf) kunt u altijd aanspraak maken op herverzending. De webwinkel draagt immers het risico van de verzending, ongeacht hun algemene voorwaarden. Bovendien zijn dergelijke voorwaarden vaak onredelijk en vernietigbaar.

Toegevoegd na 35 seconden:
Even met Iddink bellen dus.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding