Mogen vrachtwagens tijdens de Tukker Trukers Trukrun toeteren en een colone vormen?
Mijn vriend en ik zaten vamiddag in de auto op weg van Almelo naar Enschede en we moesten op eens wachten voor een erg lange stoet toeterende vrachtwagens. Ik heb zelf geen vlaggetje op de eerste en laatste vrachtwagen gezien waar ik een colone aan kan herkennen en de zogenaamde 'verkeers regelaar' was zonder politie. Mag dit allemaal wel? Niemand mag zomaar toeteren. En de zogenaamde 'verkeersregelaar' deed popiejopie toen we vroegen waarom wij er niet langs mogen, zijn antwoord was: omdat ik dat zeg. Wij hebben een uur over een stuk gedaan waar we normaal nog geen half uur over doen. Het was een gevaarlijke verkeersituatie de gehele weg voor ons omdat we steeds weer ingehaald werden door de zogenaamde colone waar we steeds weer voor moesten wachten.
Toegevoegd na 8 minuten:
Colone moet zijn colonne.
In dat geval is er niets 'zogenaamds' aan. Zo'n regelaar is officieel aangesteld door (meestal) de gemeente, om in plaats van de politie het verkeer te regelen. Het negeren van zo'n verkeersregelaar is net zo strafbaar als het negeren van de aanwijzingen van een politie-agent.
kan je dan niet het respect op brengen om ook hier even van te genieten , het kan je zelf ook overkomen dat je na een ongeval of ziekte in een situatie beland die je niet zou willen , dan ben je ook blij als iemand naar je omziet , dus voor deze ene keer wees een mens en doe je frustraties in een sardineblikje met voor een dag de wetten en regeltjes erbij , en geniet van mensen die voor een dag popiejopie willen zijn , plus besef wel ,die chauffeurs doen dat vrijwillig en kost hen een vrije dag die ze anders thuis hadden kunnen zijn
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.