Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe voorkom ik aan mij geadresseerde reclamepost? De NEE sticker helpt daartegen niet.

Ik wil helemaal geen reclamepost en ook niet van goede doelen. Al een tijdje doe ik ze retour afzender met de mededeling "geadresseerde heeft hier niet om gevraagd dus het zal een vergissing zijn". Vandaag bijvoorbeeld Rode Kruis, Vriendenloterij en Postcodeloterij.

Maar dit gaat behoorlijk vervelen dus ik wil er nu eens goed vanaf want het gaat me eigenlijk om de stress van al die opdringerigheid.

Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

"Wilt u geen geadresseerde reclame meer ontvangen van organisaties waarmee u geen relatie hebt?

Dan kunt u zich gratis aanmelden bij Postfilter. Hiermee kunt u vrijwel alle geadresseerde reclame op uw adres stoppen. Of, als u dat wilt, alleen de reclamepost van bedrijven uit één of meer sectoren. Bijvoorbeeld loterijen of energiebedrijven. Hierna ontvangt u binnen vier tot zes weken geen ongevraagde geadresseerde reclamepost meer. Uw inschrijving geldt voor vijf jaar. Daarna kunt u zich opnieuw inschrijven. Let op: bedrijven waar u klant van bent of klant van bent geweest mogen u nog wel geadresseerde reclame toesturen.

Hoe kunt u zich aanmelden bij Postfilter?

U kunt zich op verschillende manieren aanmelden:

Via de website van Postfilter

Door een brief aan Postfilter te sturen. Stuur deze naar:

Stichting Postfilter
Postbus 666
1000 AR AMSTERDAM

Hiervoor kunt u de voorbeeldbrief van Consuwijzer gebruiken."

"Wilt u geen geadresseerde reclame meer ontvangen van organisaties waarvan u klant bent, of klant bent geweest?

Een organisatie waarvan u klant bent, of klant bent geweest, mag u geadresseerde reclame toesturen. U kunt hen wel vragen om hiermee te stoppen. Daarmee maakt u gebruik van uw 'recht van verzet'. Binnen drie maanden moet de organisatie dan stoppen met het sturen van geadresseerde reclame naar uw adres. U kunt gebruik maken van de voorbeeldbrief van ConsuWijzer."

En hier kun je meer lezen over Postfilter:
https://www.postfilter.nl/about

Toegevoegd na 14 minuten:
Dat de nee-nee-sticker niet "werkt" is logisch. Die is alleen voor ongeadresseerde reclame.
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De beste truc is de post retour te sturen met de mededeling dat de geadresseerde overleden is. De goede doelen vermoeden wel dat het niet waar is, maar het ligt zo gevoelig dat ze het zekere voor het onzekere nemen en je naam en adres uit de verzendlijst schrappen.
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing