waarom hebben we geen vrachtautos met zonnepanelen en rem generatoren?
vrachtwagens rijden in zonnige dagen de gehele dag en het aantal m2 dak is gem. 13m X 2,5 m 32,5 m2 zonnepaneel en als je de vrachtauto met wiel elektromotor uitrust. die met het remmen ook als generatoren dienen. en je gebruikt modulaire power pack s (een diesel motor met een generator of een ander soort gas motor . mooiste is een waterstof motor en met de combi met accu's die snel verwisselbaar zijn. en je zorgt dat op de eind en begin routes extra of volle batterijen of waterstof is, al die bedrijven hebben grote bedrijf gebouwen die kunnen daar makelijk tank stations bouwen. en hun dak vol leggen met zonnepanelen of wind molens of een biovergister of een ethanol fabriek. Dan heb je makkelijke vrachtautos met een laag zwaartepunt met weinig bewegende delen kleine efficiënte motoren in de powerpacks vrachtauto kan constant door rijden. je maakt die powerpack wisselbaar en moet je zware lasten trekken plug je een paar extra power packs er bij .
en je kunt met de techniek mee als er wat beters is heb je alleen aan de modulaire buiten maten te houden. chassis en aandrijving en lading blijft het zelfde.
als je de combinatie van dit alles gebruikt zorgen die zonnepanelen voor een zeer laag brandstof gebruik.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.