Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik onder mijn aanhangwagen grotere wielen zetten ?

Ik wil van 12 of 13 inch naar 15 inch kan dit zonder complicaties met de hoogte van het spatboord lukt het wel

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Je aanhanger komt wel schever te staan omdat de trekhaak op dezelfde plaats blijft. Verder zal het uitmaken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, wettelijk gezien levert dit geen problemen op. als de wielbouten op dezelfde plaats zitten als bij de oude wielen zal dit technisch gezien ook niet snel problemen opleveren. wel staat de aanhanger hoger op de wielen, waardoor het zwaartepunt hoger komt te liggen. dit is negatief voor de stabiliteit. echter als je het niet overdrijft het het vergroten van de wielen valt het wel mee met de problemen die dit tijdens het rijden oplevert.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Er zijn banden welke voor wat betreft de velgdiameter de totale diameter van het wiel hetzelfde houd, wel even laten omrekenen.
Veel belangrijker voor de velgen gezien de belading van de aanhanger is het draagvermogen van de band en de ET waarde van de velg.

Toegevoegd na 2 minuten:
Geef de maat en de gewenste wielmaten maar op en ik reken het voor je door.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding