Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als ik over de haaientanden ben, wie heeft er dan voorrang?

Ik rij naar een T-splitsing en wil naar links. Ik heb haaientanden. Als ik met mijn voorwielen over de haaientanden heen ben en ik wordt dan van links geraakt door een auto, ben ik dan fout of die ander?
Geldt dan de regel; als je over de haaientanden bent, is het een gelijkwaardige kruising?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vervoer
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Je kan daar wel overheen rijden maar het zijn en blijven haaientanden en je moet dat voorrang verlenen je mag er namelijk pas overheen als je normaal er overheen kunt dus daardoor geen ander verkeer op de voorrangsweg kan raken of dwingt tot stoppen.
11 jaar geleden
jij bent fout maar aangeien je met de fiets bent en een fiets een zwakkere verkeersdeelnemer is is de automobilist mede aanspraakelijk. Haaientanden zijn een vekeersteken dat op het wegdek is aangebracht ,en door eroverheen te rijden verandert de waarde van de tekens niet, de kruising blijft ongelijkwaardig. er staan ook borden die de ongelijkwaardigheid van de kruising aangeven en ook die blijven geldig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die haaietanden betekenen alleen dat je voorrang moet geven. Ze zijn een reminder en heben geen functie verder dan dat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing