Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Word er post open gemaakt bij het sorteren van de post?

Ik heb vrijdag een kaart op de bus gedaan van zwolle naar purmerend. Het was een valentijnskaart van het formaat A4. In deze kaart zat nog 1 envelop met een verjaardagskaart, en er zat nog een kerstkaart in. Mijn vriend heeft deze kaart vandaag gekregen maar er zat alleen de grote valentijnskaart in en die andere twee waren weg. Hoe kan dit??!! Hoe is dit mogelijk??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Nee, er wordt geen post opengemaakt. Dat zou schending van briefgeheim zijn. Het enige wat ik kan bedenken dat gebeurd kan zijn is dat de envelop niet goed dichtgeplakt zat, of niet sterk genoeg was. Het is een grote kaart, A4, dus als de andere twee kaarten van gewoon formaat en relatief zwaar waren dan kunnen die er vrij eenvoudig uit geraakt zijn als de envelop deels open was.
Je kunt contact opnemen met het sorteercentrum waar post uit jouw woonplaats verwerkt wordt. Ik acht de kans groot dat de twee zoek geraakte kaarten daar bij de gevonden voorwerpen terechtgekomen is.

Toegevoegd na 45 seconden:
is = zijn.
Amadea
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat de post is opengemaakt, staat buiten kijf.
Maar waar dat is gebeurd, tijdens het sorteren of op de route naar het verzamel punt, of die van de postbezorger is moeilijk na te gaan.
Mogelijk heeft iemand bedacht, dat er wel eens cash in de enveloppe zat en de ingesloten kaarten verwijderd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In zeer specifieke gevallen mogen poststukken worden geopend:

"7.5 Overeenkomstig de Postwet worden onbestelbare gesloten postzendingen alleen geopend op last van de kantonrechter te ‘s-Gravenhage om - voor zover nodig voor het vaststellen van het adres van de afzender of geadresseerde - van de inhoud kennis te nemen. TNT Post is daarbij opgedragen te handelen overeenkomstig het
in de Grondwet vastgelegde briefgeheim."

Maar hiervan is bij jouw poststuk geen sprake.
Computoon
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing