Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan je controleren of het glad is op straat?

De aankomenden nachten gaat het vriezen en ook regenen. Als
Ik 's ochtends om 8:30 het huis uit moet op de scooter wil ik graag weten van te voren of het glad is. Hoe weet ik dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (4)

Even de straat oplopen en uitproberen.
Maar dan nog extra uitkijken op bijvoorbeeld bruggen, in bochten, en op zebrapaden (de verf kan echt extra glad zijn) , want ook als het verder niet glad is, kan het op sommige punten wel spekglad zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stap 1: open de deur
stap 2: loop de straat op
Stap 3: loop naar binnen
Stap 4:(optioneel) sluit de deur.

Je weet nu of het glad is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Even op straat kijken geeft niet altijd genoeg informatie, er zijn teveel zaken van afhankelijk. Het kan hier in de straat spekglad zijn maar zodra ik uit mijn woonwijk ben wordt er goed gestrooid en zeker rond half 9 is het hier niet meer zo gevaarlijk.

Algemeen moet je het weersvoorspellingen en vooral de waarschuwingen in de gaten houden, wat er voor de komende dagen is voorspeld is geen gevaarlijk weer (ijzel) tot nu toe en dan kan het wel koud zijn maar zolang er niet echt neerslag valt is het niet meteen glad op gewone wegen. Wel op bruggen en viaducten en op wegen waar te weinig verkeer rijdt.

Mijn antwoord is dus: zie het knmi met http://www.knmi.nl/waarschuwingen_en_verwachtingen/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Persoonlijk vind ik de verschillende weer apps op mijn Iphone heel handig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing